Alu Color Alu Classic Alu Modern Alu Retro Alu Flex ST Breeze ST Flow ST Prime ST Wire ST Wire & ST Breeze
  • Alltid fri frakt!
  • Individuelt tilpasset!
0 kr
inkl. moms & frakt
Du har ikke lagt noe i handlekurven ennå!
Klikk på produkter i menyen for å se vårt utvalg
Vi tilbyr:
  • Høy kvalitet
  • Høy tilgjengelighet
  • Kort produksjonstid
  • Produkter som produseres etter dine mål
  • Helt fraktfri leveranse

Rekkverkbutikken FAQ

En FAQ kan dessverre ikke besvare alle spørsmål. Om det er slik at du ikke finner svaret på ditt spørsmål er du selvfølgelig velkommen til å kontakte oss på , alternativt via telefon eller chat alle hverdager, 08:00 – 17:00.

FAQ

  • Reklamasjon & etterbestilling

    Reklamasjon & etterbestilling.

  • Jeg mangler deler / har fått feil deler / mangler manual. Hva gjør jeg?

    Finn frem ordrenummeret og artikkelnummeret for de delene du mangler / som er feil, og kontakt oss via denne blanketten!

  • Noe er galt, produktet passer ikke. Hva gjør jeg?

    Gå til reklamasjonsblanketten vår, oppgi alle opplysninger og beskriv hva som ikke er som det skal. Legg også ved bilder, så kommer vi raskt tilbake til deg.

  • Emballasjen var hel, men innholdet er skadet. Hva gjør jeg?

    Ta bilder av skadene, finn frem artikkelnummer og kontakt oss via denne blanketten!

  • Emballasjen i leveringen min er ødelagt. Hva gjør jeg?

    Noter det på fraktseddelen når du tar imot pakken. Ta bilder av emballasjen før du åpner pakken for å kontrollere om innholdet er skadet. Dersom det er tilfelle, kontakter du oss via denne blanketten!

  • Jeg har ikke fått alle kolli som hører til leveransen

    Kontakt oss via denne reklamasjonsblanketten!

  • Jeg må etterbestille deler til rekkverket vårt / vil bygge ut rekkverket som vi har kjøpt hos dere. Hvordan gjør vi det?

    Du kan etterbestille deler som fulgte med det tidligere leverte rekkverket, på nettsiden vår. Oppgi aktuelt artikkelnummer og ønsket antall. Vær vennlig å kontakt oss via blanketten på nettsiden vår, så hjelper vi deg så fort vi kan.

    Ved mer kompliserte etterbestillinger, eller hvis du er usikker, kan du sende en e-post med alle opplysninger til info@rekkverkbutikken.no, så kommer vi tilbake til deg så fort vi kan.

  • Glassene mine sklir. Hva gjør jeg?

    Før du monterer rekkverket ditt, er det viktig at du (1) rengjør gummipakningen til glassklemmene og glassoverflaten med aceton eller T-rød. Hvis det har gått litt tid etter monteringen, og du har rengjort som beskrevet over, så kan (2) skruene i glassklemmene strammes til. Hvis glassene fortsatt sklir, kan du (3) kontrollere at festeskruene sitter godt og fullstendig i underlaget. Hvis alt ser ut til å være som det skal etter at du har gjort alt over (1–3), men glassene fortsatt sklir, så kontakt oss via denne blanketten!

  • Våre produkter

    Spørsmål og svar om våre rekkverk & håndløper.

  • Hvilken farge kan rekkverket mitt ha?

    Du kan designe aluminiumsrekkverket ditt i hvilken farge du vil når du bestiller produktet Alu Color. I RAL-systemets brede fargespekter velger du farger på en eller flere deler av rekkverket.

  • Hva innebærer bruksklasser?

    Rekkverkbutikken opererer med Bruksklasser (A, B og C) som viser deg som kunde hvor akkurat det rekkverket du har valgt egner seg å bruke. Vi har gått ut fra aktuelle byggeregler og våre egne produkttester når vi har definert klassene, noe som gjør det enkelt og trygt å følge anbefalingene. Når du har fylt inn målene dine i bestillingsverktøyet, ser du et ikon under 3D-bildet som viser hvilken klasse rekkverket tilhører. Det oppdateres deretter etterhvert som du velger design og detaljer, ettersom klassen blant annet påvirkes av rekkverkshøyde og seksjonsbredde. Uansett om du velger å få tilsendt et tilbud eller bestiller direkte, ser du også klassen i tilbuds- eller ordremailen du får av oss. Les gjerne definisjonen av alle bruksklassene, og hvis du lurer på noe, er det bare å ta kontakt med oss.

  • Finnes det regler for hvor høyt rekkverket mitt skal være?

    Ja, byggeforskriftene har fastsatt regler som gjelder høyden på rekkverket, og disse er viktige å følge. Hvis det er fallhøyde der rekkverket skal monteres, skal rekkverket være minst 1000 mm høyt. For å beskrive det helt korrekt gjelder denne regelen når høyden mellom gulv og gulv, mellom to etasjer, er 0,5 meter eller mer. Les mer om byggeforskrifter og rekkverkshøyde.

  • Kan jeg få ulike høyder på ulike sider av rekkverket?

    Forskjellige høyder på ulike deler av rekkverket er vanligvis noe som går utenfor vårt system. Vi hjelper til i den grad det går, men i og med at det krever endel ekstra arbeid, kan det tilkomme ekstra kostnad. Kontakt gjerne vår kundeservice, så hjelper de deg videre.

  • Jeg vil ha en håndløper i tre til trappen min, hvordan holder jeg den fin?

    Man kan gjerne bruke lunkent vann, mildt vaskemiddel og en myk klut til håndløpere også. Treet kan slipes lett med finkornet sandpapir med fibrene for å fjerne de fibrene i treet som har reist seg etter den første rengjøringen. Hvis håndløperen sitter utendørs, bør man impregnere den med f.eks. treolje. Repeter behandlingen regelmessig avhengig av hvor utsatt håndløperen sitter. Det som påvirker hvor ofte dette er nødvendig, er blant annet vær og breddegrad, men også plassering og nivået på slitasjen. Når du bestiller et rekkverk fra oss, får du informasjon om hvordan du vedlikeholder det basert på de spesifikke delene som inngår i akkurat din bestilling.

  • Kan et rustfritt rekkverk ruste?

    Ja, til tross for navnet kan faktisk rustfrie rekkverk ruste hvis man ikke vedlikeholder dem! Dette gjelder først og fremst om rekkverket er utendørs. Vi anbefaler at man rengjør rekkverket 1–3 ganger per år, eller oftere hvis man bor i nærheten av havet. Akkurat som med aluminium rengjør man overflatene med en myk klut, lunkent vann og mildt vaskemiddel.

    Bruk ikke slipende produkter som for eksempel stålull og metallbørster ettersom de kan gjøre riper i rekkverket, noe som forsvaker materialets resistens som rust. Om de rustfrie detaljene har kommet i kontakt med metallpartikler fra ikke-rustfrie stålprodukter, må disse partiklene fjernes så snart som mulig, da de ruster og kan smitte det rustfrie stålet. Du kan lese mer her!

  • Jeg har kjøpt et rekkverk med aluminiumsdetaljer, hvordan vedlikeholder jeg det?

    Aluminium er i utgangspunktet vedlikeholdsfritt. Vi anbefaler at man rengjør overflatene med en myk klut, lunkent vann og mildt rengjøringsmiddel. Hvis man har fått olje, voks eller lignende på det, kan man bruke litt aceton. Bruk aldri vaskemidler med syre eller alkaliske midler, og ikke bruk produkter med slipemiddel eller slipende overflate, da det kan forårsake riper på aluminium.

    Ja, til tross for navnet kan faktisk rustfrie rekkverk ruste hvis man ikke vedlikeholder dem! Dette gjelder først og fremst om rekkverket er utendørs. Vi anbefaler at man rengjør rekkverket 1–3 ganger per år, eller oftere hvis man bor i nærheten av havet. Akkurat som med aluminium rengjør man overflatene med en myk klut, lunkent vann og mildt rengjøringsmiddel. Du kan lese mer her!

  • Hvilket materiale trenger minst vedlikehold?

    Et glassrekkverk krever mindre vedlikehold enn for eksempel et i tre. Tre må du olje, lakkere eller male regelmessig for at det skal holde seg fint. Et glassrekkverk krever derimot bare rengjøring med jevne mellomrom for å holde seg som nytt, år etter år. Hvis du er på jakt etter et rekkverk som i prinsippet er vedlikeholdsfritt, bør du velge vårt stolpefrie glassrekkverk. Når du kjøper et glassrekkverk fra Rekkverkbutikken, kan du legge til produkter som motvirker at smuss setter seg fast på overflatene. Det forenkler selvfølgelig vedlikeholdet ytterligere.

  • Hvilket rekkverk egner seg for bruk utendørs / innendørs?

    Produktene våre kan brukes både innendørs og utendørs. Vårt Alu Classic & Alu Modern har samme overflatebehandling som man bruker på masten til en seilbåt, så de tåler det meste. De øvrige rekkverkene våre tilpasses i henhold til om de skal monteres inne eller ute. Utover det er det bare smak og behag som avgjør, hva du synes er finest og passer best inn hjemme hos deg.

  • Har dere rekkverksløsning for trapper?

    Per i dag har vi ingen løsning for rekkverk til trapper, men det er noe vi håper å kunne presentere i fremtiden. I noen tilfeller kan vi hjelpe deg, så ta kontakt med kundeservice for mer informasjon. Vi har derimot håndløpere med både stolper og veggmontering som kan benyttes både innendørs og utendørs.

  • Kan man få like brede glass til alle seksjoner av rekkverket?

    Vi tilpasser oss dine mål og ikke omvendt. Ettersom vi produserer glassene selv, vil du alltid få seksjoner som er symmetrisk på hver side av rekkverket. Vi behøver ikke å tilpasse oss etter glass som vi har på lager og dele opp ditt rekkverk i ujevne seksjoner.

  • Hvor produseres rekkverkene?

    Rekkverkene produseres her hos oss i våre lokaler i Ängelholm. Produksjonen av glass og øvrige profiler gjør vi eksakt etter dine mål og ønskemål. Nærheten mellom produksjon og kundeservice er en stor fordel for at akkurat dine produkter skal bli perfekte.

  • Vedlikehold handløpere

    Til håndløpere av rustfritt stål, lakkert aluminium og tre kan man gjerne bruke lunkent vann, mildt rengjøringsmiddel og en myk klut. Til håndløpere av ulakkert tre kan overflaten slipes lett med finkornet sandpapir med fiberretningen for å få bort fibre i treet som har reist seg etter den første rengjøringen. Hvis håndløperen er plassert utendørs, kan man impregnere den med f.eks. treolje. Gjenta behandlingen regelmessig avhengig av hvor utsatt håndløperen sitter. Noen faktorer som påvirker hvor ofte dette er nødvendig, er vær og geografisk beliggenhet, men også plassering og nivå på slitasjen. Ikke bruk rengjøringsmidler med slipeeffekt på håndløpere i lakkert tre. Når du bestiller et rekkverk fra oss, får du informasjon om hvordan du vedlikeholder det, basert på de spesifikke delene som inngår i akkurat din bestilling.

  • Er altanen, terrassen eller balkongen din trygg?

    Når man har altan, terrasse eller balkong med tilhørende rekkverk, finnes det en rekke normer og regler for rekkverkskonstruksjoner som gjelder sikkerhet. Ved en fallhøyde på mellom 0,5 og 10 m skal rekkverket ha en høyde mellom 1m og følge en rekke regler. Rekkverk i områder hvor barn kan oppholde seg skal utformes slik at barn ikke kan skade seg som følge av at de klatrer eller krabber:

    • Rekkverket på balkonger, trapper og trappeoppløp bør, opptil en høyde på 0,75 meter av rekkverkets høyde, utformes slik at det ikke kan klatres på.
    • Vertikale åpninger bør være maksimalt 100 mm brede.
    • Avstanden mellom balkongrekkverkets underkant og balkonggulv bør være maksimalt 100 mm.
    • Horisontale åpninger ovenfor balkongfronten bør utformes slik at barn ikke kan sette fast hodet.

    Åpninger i intervallet 110–230 mm bør unngås. 

  • Tips & Triks

    Generelle tips og triks ved bestilling, etter bestilling og om våre produkter generelt.

  • 5 raske tips om vedlikehold av glassrekkverk
    • Glassplatene pusser du bare med vanlig vinduspussemiddel ved behov.
    • Uansett hvilket materiale du har på stolper og overliggere, kan du med fordel tørke av dem av og til med en myk klut, lunkent vann og mildt vaskemiddel.
    • Ikke bruk produkter med slipemiddel på noen av delene.
    • Rustfrie deler må, til tross for navnet sitt, vedlikeholdes for ikke å ruste. Rengjør 1–3 ganger i året, eller oftere hvis du bor nær havet.
    • Hvis du har overliggere eller stolper i tre, bør du impregnere dem med treolje eller lignende dersom rekkverket står utendørs. Repeter regelmessig avhengig av hvor utsatt rekkverket er for vær og vind. 

      Du kan lese mer her

  • Sjekkliste etter bestilling
    1. Når du tar imot glassrekkverket, er det viktig at du kontrollerer leveransen nøye for å sikre at det ikke har oppstått noen skader under transporten.
    2. Hvis deler av pakken mot formodning skulle være skadet, skal dette noteres på fraktseddelen til transportselskapet og informeres om til oss på Rekkverkbutikken så fort som mulig.
    3. Gå gjennom hele leveransen. Det følger med en instruksjonsbok hvor du finner en fortegning over innholdet i bestillingen. Kontroller at du har mottatt samtlige deler og detaljer. Kontakt oss så raskt som mulig hvis noe mangler.
    4. Les nøye gjennom instruksjonsboken før du starter på monteringen. Merk at målene på skissen er cc-mål, det vil si mål fra midten av en stolpe til midten av neste stolpe.
    5. Du har også tilgang til et antall monteringsvideoer som er tilgjengelig via din personlige bestillingsside. For å komme til din personlige bestillingsside bruker du lenken som du finner i ordrebekreftelsen din.
  • Sjekkliste før bestilling av rekkverk
    1. Hvor skal rekkverket ditt monteres? Skal det monteres på en terrasse, balkong eller altan? Utendørs eller innendørs? Hvor rekkverket ditt skal monteres, er avgjørende for hvilken høyde du kan ha på rekkverket, og hvilket rekkverk som er å foretrekke. Kontroller derfor aktuelle regelverk.
    2. Hvilken type rekkverk ønsker du? Du kan velge mellom et rekkverk med stolper i aluminium, rustfritt eller et glassrekkverk helt uten stolper.
    3. Hvilken type feste ønsker du? Kontroller at du har nok plass til feste der stolpene skal monteres.
    4. Er det nok plass til stolpefoten? Du kan kontrollere dette ved å titte på målmalene våre på hvert rekkverks produktside.
    5. Skal glassrekkverket ha flere sider?
    6. Hvis rekkverket har flere sider, hvor mange grader har hjørnet?
    7. Har du innerhjørne eller ytterhjørne?
    8. Ta mål fra ytterkant til ytterkant på underlaget der glassrekkverket skal stå. Alle mål angis i millimeter.
  • Om Rekkverkbutikken

    Spørsmål og svar om oss.

  • Montering

    Spørsmål og svar som gjelder montering av produktene våre.

  • Hvordan monterer jeg mitt rekkverk?

    I din ordre medfølger monteringstips i en bok spesielt tilpasset til det produkt som du har kjøpt. Dessuten får du tilgang til filmer som viser de ulike momentene under montering. I boken finner du også en målmal og en skisse av hvor dine stolper skal plasseres i forhold til hverandre i følge dine mål som du har angitt ved din bestilling. Den viser også hvordan stolpene skal plasseres ut fra dine ytterkantmål.

    Boken fungerer også som følgeseddel med liste over alle detaljer i din bestilling.

    En monteringsvideo kan se slik ut: 

  • Hvilke verktøy behøver jeg?

    Et vater kreves. En elektrisk skrutrekker er bra å ha. Også en gummi/plasthammer, kan komme til nytte, men det går og løse på andre måter også. Alle tilbehør slik som skruer, bits og bor, sender vi med, så det behøver du ikke å tenke på.

  • Er rekkverkene vanskelige å montere?

    Kan man håndtere en elektrisk skrutrekker (vi anbefaler å bruke en elektrisk skrutrekker selv om det er mulig å skru for hånd) og et vater bør det ikke være vanskelig. Skulle spørsmål dukke opp kan du kontakte oss for hjelp.

  • Hvordan fester jeg mitt rekkverk?

    I bestillingen din følger det med festeskruer til tre eller betong, avhengig av hvilket underlag du oppga ved bestilling. For feste i andre materialer anbefaler vi at du tar kontakt med en jernvarehandel for å få hjelp med riktige skruer og tilbehør.

  • Hvor finner jeg mine monteringsfilmer?

    Du finner monteringsfilmene på din ordreside, som du kommer til ved å klikke på knappen som heter “Min personlige ordreside” i ordrebekreftelsen som du får på e-post ved bestilling. Ved å klikke på ditt rekkverk kommer du videre til de ulike detaljene, og under hver detalj, finnes en finnes en film, som viser hvordan du utfører hvert moment i monteringen.

  • Kjøp & levering

    Spørsmål og svar når det gjelder kjøp og levering.

  • Når er bestillingen min klar?

    Du kan følge med på bestillingen din på din personlige bestillingsside, og der ser du den beregnede leveringstiden fra oss.

  • Kan man bestille nå og få leveransen senere?

    Ja, du kan legge inn din bestilling nå og gi beskjed om ønsket levering ved et senere tidspunkt og når det passer deg.

  • Må jeg være hjemme når leveransen kommer?

    Noen må være på plass for å ta imot leveransen og skrive under. Før man underskriver er det viktig å kontrollere at materialet ikke har noen skader, se kjøpsvillkår for mer informasjon.

  • Når sendes min ordre?

    Din ordre sendes fra oss så snart den er ferdig produsert. På respektive produktside og i konfiguratoren vil du få opplyst antall beregnet produksjonsdager. I din ordrebekreftelse, og på på din personlige ordreside, finner du informasjon om når akkurat din ordre er beregnet å være ferdig produsert. Så snart din ordre er ferdig, får du en fraktmail med sporingslink.

  • Hva koster frakten?

    Den prisen du ser ved bestilling er den prisen du betaler for rekkverket, ingen fraktkostnad eller andre skjulte avgifter tilkommer.

  • Jeg ønsker å hente min bestilling på transportørens lager

    Godset er forsikret av oss under levering gjennom transportør til det er overlevert til kunden. Ved henting av bestillingen hos transportøren, regnes godset som overlevert, og transportforsikringen gjennom Rekkverkbutikken opphører å gjelde. Skader på gods som oppstår eller oppdages etterpå, dekkes ikke av vår forsikring. Kontroll av gods må derfor skje på stedet, og anmerkninger gjøres til transportør innen godset forlater lageret. Kun fullstendig gods kan hentes ut. Skader som oppstår på veien fra lageret etter henting, dekkes ikke av forsikringen vår og erstattes ikke.

  • Når får jeg leveringen min?

    Så fort det er avtalt levering av bestillingen din, får du en e-post med aktuelle opplysninger og fraktsporing. Ved spørsmål om transport kan du kontakte den aktuelle transportøren.

  • Glassrekkverk

    Spørsmål og svar når det gjelder glassrekkverk.

  • Hva er et personsikkerhetsglass?

    Til våre glassrekkverk leverer vi alltid sikre 8,76mm laminerte glass med slipte og polerte kanter. Laminert glass innebærer at to glassplater limes sammen med en plastfilm imellom. Om et av glassene skulle bli skadet, henger derfor fremdeles glassplatene sammen som en hel del. Man kan velge mellom klart glass eller med farget laminat i grått eller opal (farget eller frostet folie mellom glassplatene). For de som ønsker et enda sterkere glass, tilbyr vi også herdet og laminert glass.

  • Hva er fordelene med Ultraklar glas?

    Ultraklart er det mest gjennomsiktige glasset med lavt innhold av jern som finnes i dag – noe som gir utmerket klarhet og et praktisk talt fargeløst utseende.

    Största fördelarna med Ultraklart glas är:

    • Fargeløst lysinnslipp
    • Opp til 91% lysinnslipp med 8,76mm glass.
    • Formidler klare og rene farger
    • Mer tiltalende og subtil kantfarge

    Ultraklart laminert glass har samme egenskap for styrke som standard laminert glass.

    Ultraklart glas jämfört med klart glas Ultraklar glas (uppe) sammenlignet med klart glas (nere)

  • Hvorfor nanobehandle glass?

    Nanobehandlingen gjør at glassrekkverket ditt blir enklere å rengjøre, og det meste av smuss kan tørkes bort med en fuktig klut. Nanosealer er en behandling utformet for at smuss og kalk skal få dårligere kontakt med rekkverket ditt. Forseglingen gjør at vannet renner av overflatene dine, og tar med seg smusspartiklene. Ettersom man ikke trenger å benytte sterke vaskemidler, reduserer man også risikoen for slitasje, og det nye rekkverket ditt ser nytt ut lenger. Beskyttelsen festes rett på overflaten og gir en langvarig beskyttelse uten å gi noen synlig forandring av den behandlede overflaten. Nanosealer er enkelt å bruke. Overflaten der den skal påføres, skal være ren og tørr. Deretter stryker man middelet på hele overflaten og lar det tørke. Når middelet er tørt, etterpolerer man og lar behandlingen herde.

  • Hva betyr laminert glass?

    Laminert glass innebærer at to glassplater limes sammen med en folie mellom. Hvis glasset går i stykker, holder glassplaten seg fortsatt sammen. Glasset har slipte og polerte kanter når det leveres. Vi tilbyr også et herdet og laminert glass for omgivelser der glasset vil bli utsatt for gjentatte ytre påkjenninger.

  • Designverktøy

    Spørsmål og svar som gjelder konfiguratoren / designverktøyet vårt.

    I designverktøyet vårt er det tydelige hjelpetekster dersom du er usikker. Det finnes også målmaler så du enkelt kan se hvordan man tenker og regner. Disse finner du også på produktsidene våre under teknisk informasjon.

  • Jeg trenger hjelp til å konfigurere rekkverket mitt. Hvordan går jeg frem?

    Hvis du trenger hjelp til å konfigurere rekkverket ditt, er vi tilgjengelig på telefon 85 23 06 40 og chat (hverdager 08:00–17:00). Ellers kan du sende spørsmålene dine på e-post til info@rekkverkbutikken.no, og oppgi gjerne om du vil at vi skal ringe deg tilbake. Ikke glem å legge igjen telefonnummeret ditt.

  • Hvordan fungerer konfiguratoren / designverktøyet?

    Begynn med å fylle inn målene til det stedet hvor rekkverket skal være. Gjør deretter ytterligere designvalg, for eksempel hvilket glass eller hvordan du vil feste rekkverket.

    Se på denne 2 minutter lange videoen hvis du er usikker:

     

  • Bestilling

    Spørsmål og svar om bestilling av produktene våre.

  • Hvor lang leveringstid har dere?

    Hvor lang leveringstiden er, kommer an på hvilket rekkverk som bestilles. I designverktøyet finner du beregnet produksjonstid, og når du har lagt inn bestillingen, finner du informasjon om produksjonstid for akkurat din bestilling i ordrebekreftelsen din. Vi sender rekkverket ditt så fort det er ferdig. Da får du en e-post med informasjon om fraktsporing. Deretter kommer leverandøren til å kontakte deg så dere kan bestemme leveringsdagen sammen.

  • Hva skjer når jeg setter opp et tilbud?

    Når du setter opp et tilbud, sender vi en e-post til deg med lenke til tilbudet. Tilbudet er gyldig i 30 dager fra du opprettet det, og det er ikke bindende. Du har også muligheten til å endre rekkverket hvis du oppdager at noen mål ikke stemmer overens med virkeligheten.

  • Hvordan avbestiller jeg?

    Inntil vi har startet produksjonen av rekkverket ditt, er det ingen problem å gjøre en avbestilling. Det kan tilkomme en avbestillingskostnad for ordretilpasset emballasje, som ofte bestilles i løpet av noen timer etter at du har lagt inn bestillingen din. Kontakt oss for mer informasjon.

  • Kan jeg endre noe i min bestilling?

    Det er viktig at du nøye kontrollerer mål og spesifikasjoner i din bestilling. I visse tilfeller kan vi ordne med endringer, men det avhenger av hvor tidlig vi får beskjed og hvilke endringer det handler om. Vi ber deg dog ta kontakt med oss snarest mulig.

  • Hvordan skal jeg ta målene og hvor mye skal jeg dra av på sidene?

    Vi vil gjøre det så enkelt som mulig for deg som kunde. Du behøver kun å angi dine ytterkantmål, og det er viktig at målene er fra kant til kant. Du skal altså ikke dra av noe selv, det gjør vårt verktøy automatisk. Er du usikker på hvordan målene på blir og hvor eventuelle stolper eller fixpoints skal plasseres, så finner du målmaler med rekkverkets plassering på produktsidene som du når via menyen lengst opp på siden.

    Til hver rekkverkstype finnes også en målmal som man kan se på for å se hvordan vi tenker oss rekkverksplasseringen. Målmalen finnes på respektive produktside under teknisk informasjon. Har du noen spesielle ønskemål eller kjenner deg usikker, kontakt gjerne vår kundeservice.

  • Jeg har ikke fått min faktura

    Vi sender faktura for kjøpet ditt etter levering. Ta en titt i Søppelposten hvis du fortsatt ikke har fått den.

  • Hvor finner jeg teknisk informasjon om produktene?

    Du finner teknisk informasjon på hver produktside. Der finnes blant annet målmaler og detaljmål, samt all annen nyttig informasjon.